Choď na obsah Choď na menu
 


Základná meditácia

6. 8. 2008

                                   Základná meditácia

  • Sadnite si vzpriamene, pohodlne, aby ste boli bdelí, ale nie napätí.          Obrázok
  • Chrbát držte rovno, v jednej línii s hlavou a šijou, telo čo najviac uvoľnite.
  • Dýchajte rovnomerne a zhlboka. Sústreďte sa na svoj dych, na to, ako vdychujete a vydychujete. Sledujte svoje brucho, ako sa dvíha a klesá. Celú svoju pozornosť sústreďte na dýchanie.
  • Len čo sa vám myšlienky začnú túlať, jemne ich opäť sästreďte na dýchanie a stúpanie a klesanie brucha.
  • Oči ľahko privrite, aby ste sa lepšie sústredili.
  • Mnohým ľuďom pomáha opakovanie niektorého zvláštneho slova alebo zvuku, frázy.
  • Pokračujte v tom asi 20 minút.
  • Pomaly sa vráťte späť k normálnemu stavu vedomia. Nevstávajte zbytočne rýchlo; pomaly si uvedomujte svoje okolie a mierne sa povystierajte. Potom vstaňte a začnite sa nenáhlivo pohybovať
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.