Choď na obsah Choď na menu
 


Zdravé nápoje na chudnutie, musíš to vyskúšať!

8. 8. 2008

Najlepšie nápoje na chudnutie

14/2008
Doma i na pracovisku si ich pripravíte veľmi rýchlo. Premiešajte, zatrepte, zmixujte ľahké raňajky, niečo len pre chuť alebo namiesto kávy.

 

V kombinácii s dostatkom pohybu a nízkotučnej, ale na bielkoviny bohatej stravy sa dostanete do formy. Pripravte si podľa našich receptov nápoje, ktoré vám vyhovujú. Ingrediencie uvedené v každom recepte sú na jednu porciu.

Chudnutie s ovocnými šťavami

Čerstvé ovocie obsahuje veľa tzv. celulózy, ktorá podporuje činnosť čriev. Preto odborníci tak radi odporúčajú konzumáciu čerstvého ovocia. Pri ovocných šťavách sa výživné látky z ovocia v našom organizme spracujú ešte rýchlejšie. Získame tak vitamíny a minerálne látky. Najlepšie urobíte, ak si šťavy samy doma pripravíte. Pri kúpených výrobkoch dbajte, aby šťavy neobsahovali aromatické látky, farbiace látky či cukor. Trend odšťavovania ovocia prišiel z USA, kde už začiatkom 70. rokov vznikali tzv. „smoothie“ bary, kde sa odšťavovali a miešali čerstvé ovocné šťavy. Dnes ste si už mohli všimnúť podobné minibary vo väčších nákupných centrách či bizniscentrách. Najzdravšie sú, samozrejme, čerstvo odšťavené ovocné či zeleninové šťavy bez akýchkoľvek prísad.

S ananásom 378 kJ

Účinky: Enzýmy z ananásu povzbudia trávenie.
Postup: Zmiešajte 40 ml šťavy z banánu, 40 ml šťavy z ananásu, 20 ml šťavy z limetky s tromi rozdrvenými kockami ľadu a dolejte perlivou minerálkou

S pomarančom 399 kJ

Účinky: Acidofilné mlieko vám dodá bielkoviny, ananás a pomaranč zase vitamín C, aby ste bez problémov dobre spracovali tuky z potravy.
Postup: Zmiešajte 80 ml acidofilného mlieka s dobre vychladenými 50 ml ananásovej a pomarančovej šťavy. Podľa potreby a chuti pridajte minerálnu vodu a rozdrvený ľad.

S kivi 609 kJ

Účinky: Okrem vitamínu C pomôže kivi vášmu tráveniu svojím obsahom vlákniny, ako aj nízkym obsahom tuku.
Postup: Asi 100 g čerstvého ananásu rozmixujte s jedným kivi a 250 ml pomarančovej šťavy. Dochuťte medom a posypte škoricou.

S papájou 168 kJ

Účinky: Papája tiež obsahuje enzýmy, ktoré spaľujú tukové vankúše a okrem toho podporuje látkovú premenu.
Postup: Vyberte lyžičkou 75 g dužiny z papáje, pridajte 50 ml pomarančovej šťavy, 50 ml minerálnej vody a dve rozdrvené kocky ľadu. Preceďte.

S grepom 290 kJ

Účinky: Grep rozhýbe látkovú premenu.
Postup: Nápoj si pripravíte z 200 ml grapefruitovej šťavy, 100 ml zeleného čaju a rozmixovaného kúska zázvoru.

S ovsenými vločkami 394 kJ

Účinky: Ovsené vločky zasýtia na dlhší čas a energiu z nich získava vaše telo postupne.
Postup: Dve polievkové lyžice ovsených vločiek dobre rozmiešajte so 100 ml nízkotučného mlieka, 100 ml pomarančovej šťavy a trochou medu.